Menu

Sztuka przenośna

blog o biżuterii artystycznej jej historii i sposobach ekspozycji

Wpisy otagowane : klient

Ekspozycja biżuterii - klient wyznacza kierunek

anna-sklodowska

W poprzednim wpisie obiecałam przedstawić kilka wskazówek na temat ekspozycji biżuterii, które powinny spowodować wzrost sprzedaży waszych dzieł.
Przedstawię je w kolejności jaka powinna być przez Was zachowana aby dojść do zamierzonego celu.


Pierwszym punktem w tym procesie jest KLIENT. Oznacza to, że zanim zaczniecie kreować swój wizerunek stoiska musicie się zastanowić kto jest Waszym klientem a co za tym idzie musicie zadać sobie pytanie:

-Jaki jest przeciętny wiek Waszego klienta?

-Czy zazwyczaj Waszymi produktami interesują się ludzie zamożni, przeciętnie zamożni czy raczej nastawieni na tani zakup?

- Jakie potrzeby modowe ma Wasz klient, czy ma on własny styl czy może ulega ogólnym trendom i modom?

4

Jeśli jesteście w stanie odpowiedzieć na te pytania to wiecie już, w którą stronę powinnyście ukierunkować styl prezentacji. Przykładowo jeśli klientami są nastoletnie osoby to zarówno prezentacja jak i kolorystyka stoiska powinna przyciągać właśnie takiego a nie innego klienta.

To nie zawęzi ilości odbiorców a wręcz przeciwnie przyciągnie więcej ludzi z danej grupy wiekowej czy grupy ludzi o określonych potrzebach.

Dla odmiany, jeśli wiecie już, że Waszym klientem są kobiety dojrzałe, czyniące zakupy przemyślane to prezentacja powinna być skierowana do ich stylu życia. Czyli muszą być w niej elementy, które powiedzą : „Tak to jest produkt dla Ciebie a nie dla nastolatki, nie bój się, nikt nie zadrwi z Ciebie, że kupiłaś coś co nie przystoi nosić kobiecie w twoim wieku".

Często zdarza się, że dorosła kobieta nie jest do końca pewna czy to co się jej podoba wypada nosić. Nie wszystkie mają na tyle wypracowany własny styl aby bez wahania dokonać zakupu więc trzeba je trochę przekonać i nie zawsze muszą to być słowa. To samo można odnieść do klientów, którzy ulegają trendom. Jeśli nie mają własnego stylu to można mu ten styl trochę zasugerować. Jeśli jest dobrym obserwatorem, to zauważy, ze pewne produkty są bardziej popularne w danym sezonie. Można więc spróbować wyselekcjonować je tak aby ich nie szukał.

Zamożność klienta ma znaczenie bezpośrednio dla kompozycji, kolorów stoiska jak i jakości prezentacji. O tych aspektach napiszę w kolejnym wpisie. 

© Sztuka przenośna
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci