Menu

Sztuka przenośna

blog o biżuterii artystycznej jej historii i sposobach ekspozycji

Ekspozycja biżuterii

anna-sklodowska

Kontynuując wątek Visual Merchandisingu, czyli sposobu ekspozycji, omówię kilka systemów prezentacji w zależności od sposobu sprzedaży biżuterii.

Postanowiłam wybrać trzy sposoby sprzedaży. Pierwszy to własny sklep z biżuterią sztuczną. Drugi to galeria z biżuterią autorską i trzeci jako własne stoisko wystawiennicze np. na targach.

Dzisiaj omówię przykład pierwszy z własnym sklepem z tanią biżuterią.

Jeśli uznaliśmy, że dobrym biznesem będzie prowadzenie własnego sklepu z biżuterią to musimy znaleźć dla niego dobrą lokalizację w bardzo ruchliwym miejscu. Tam gdzie ludzie przemieszczają się w swoich codziennych sprawunkach. Jeśli już znajdziemy takie miejsce to musimy wiedzieć, kto najczęściej tamtędy przechodzi i właśnie dla takich osób trzeba stworzyć naszą ofertę. Produkt musi być tak wyeksponowany aby klient, który wcale nie planował kupić błyskotki wejdzie do Waszego sklepu, dokona zakupu i będzie z niego zadowolony. Uzyskamy to po przez szereg wszelakich ekspozycji okazjonalnych albo promocyjnych. Wiemy, że w ciągu roku jest wiele okazji aby stworzyć specjalną ofertę np. Dzień Kobiet, Walentynki, Święta Bożego Narodzenia itd. Wasza oferta w sklepie powinna zachęcać długo przed dniem świątecznym. Poza dniami świątecznymi można również wprowadzać promocje, wyprzedaże itp. do każdej takiej akcji dobrze przygotować ładną witrynę albo wyznaczyć jakieś widoczne miejsce w sklepie gdzie możecie tworzyć zestawy promocyjne. Są to bardzo komercyjne działania więc inspiracji możecie szukać w wielu tzw. "sieciówkach" w centrach handlowych.

Prezentacja w sklepie, tak jak już wspominałam w poprzednich wpisach, powinna być bardzo czytelna. Najlepiej stworzyć zestawy kolorystyczne, np. w połączeniu z dodatkami, uzyskując efekt modnej kolekcji. Jeśli w większości Waszym klientem jest typ "szperacza" to dla niego dodatkowo należy utworzyć strefę taniego produktu wyeksponowanego w jednym ciągu na ścianie lub w jakimś dużym ale płytkim koszu tak aby mógł dowolnie przebierać sobie towar. Podkreślam, że musi to być jedynie wyznaczona strefa a nie dominująca część sklepu. W ten sposób uzyskacie poczucie "ostatnich sztuk" lub "końcówki kolekcji"

Decydując się na sklep nie musicie od razu zaopatrywać się w sztampowe ekspozytory i meble biżuteryjne. Trochę własnej inwencji twórczej wystarczy aby stworzyć coś ciekawego, co wyróżni Was spośród konkurencji a może nawet własnym stylem zachęci do wejścia.

Jeśli nie macie zbyt wielu funduszy a lubicie styl vintage poniższe przykłady powinny zadziałać na Was inspirująco. Postarzone skrzynie, palety i kufry a nawet babcine serwety mogą okazać się idealnym elementem dekoracyjnym i meblem, na którym możecie wyeksponować swoją biżuterię. 

0922ea4072149ccfe67d5e519ec0dee2

vm1

Jeśli chcecie się posiłkować gotowymi rozwiązaniami to nawet zwykły display umieszczony np. na ciekawie pomalowanej ścianie da dużo lepsze efekty niż zwykłe popiersie postawione na blacie.

vm3

Prosta dekoracja i czytelny podział asortymentu daje lepsze efekty sprzedażowe niż notoryczny nieład gdzie klient nie wie czy pojawiły się jakieś nowe "perełki" czy ciągle wisi to samo.

vm

vm21

 Jeśli sklep znajduje się w przestrzeni jakiegoś centrum handlowego to prawdopodobnie obowiązują Was jakieś zasady narzucone przez właściciela. Jeśli wymaga od Was konkretnych standardów w kwestii mebli, które muszą być zatwierdzone przez architekta jeszcze w fazie projektu sklepu, to musicie je rozsądnie wybrać. Zdecydowanie odradzam meble w formie gablot bo stworzycie w ten sposób naturalną barierę, która może klienta zniechęcić. Aby coś obejrzeć lub przymierzyć musi poprosić o to sprzedawcę a nie wszyscy mają taką śmiałość albo zwyczajnie szkoda im na to czasu. Wybierajcie więc takie meble, na których biżuteria będzie na wyciągnięcie ręki klienta.

Na koniec przykład witryny, którą można zrobić w małym sklepie nie wydając na nią majątku.

jewellerybrandsloanie

1082037984

Zapraszam do moich kolejnych wpisów gdzie omówię pozostałe systemy ekspozycji.

ankieta_II

Komentarze (2)

Dodaj komentarz
  • Gość *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mam pytanie, na czym wyeksponowana jest biżuteria na ostatnim zdjęciu ?
    Co to za rożki?
    Bardzo proszę o kontakt : tadeusz6464@wp.pl

  • Gość: [MIKA] *.cnet.gawex.pl

    Rzeczywiście dobrze jest nie robić bariery między klientem a biżuterią, ale jak zabezpieczyć się przed złodziejami którzy biżuterię eksponowaną na wyciągnięcie ręki chętnie schowają do kieszeni, zamiast odłożyć ją na miejsce? Czasem w sklepie bądź na stoisku może być wiele osób co czyni taką sytuacje jeszcze bardziej możliwą

© Sztuka przenośna
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci